loading...

لوله بازکنی بدون تعطیلی

6 نشانه که زمان تخلیه سپتیک تانک فرا رسیده استبسیاری از خانه ها دارای سپتیک تانک در ملک خود هستند، اما تا زمانی که مشکل لوله کشی پیش نیاید به آن فکر نمی کنید. بنابراین سپتیک تانک چیست و چه کاری انجام

نشانه هایی که زمان تخلیه سپتیک فرا رسیده؟

علی بازدید : 21 دوشنبه 17 بهمن 1401 : 14:48 نظرات (0)

6 نشانه که زمان تخلیه سپتیک تانک فرا رسیده است

بسیاری از خانه ها دارای سپتیک تانک در ملک خود هستند، اما تا زمانی که مشکل لوله کشی پیش نیاید به آن فکر نمی کنید.

بنابراین سپتیک تانک چیست و چه کاری انجام می دهد؟

یک مخزن سپتیک به مدیریت فاضلاب و زباله های جامد شما کمک می کند. هنگامی که از زهکشی به داخل مخزن می رود، به فاضلابی که به سمت بالا شناور می شود و مواد جامد و لجنی بیشتری که به پایین فرو می رود جدا می شود. لوله های سوراخ شده در امتداد میدان شستشو به آرامی فاضلاب مایع را در خاک اطراف آزاد می کند، جایی که مایع را فیلتر کرده و پراکنده می کند تا در نهایت به آب های زیرزمینی تبدیل شود.

وقتی نوبت به سپتیک تانک شما می رسد، مواردی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید تا بدانید زمان پمپاژ آن فرا رسیده است.

 

سپتیک تانک پر به چه معناست؟
 
پر بودن سپتیک تانک بسیار معمولی است، یعنی به طور معمول کار می کند! اما یک برد کامل استاندارد وجود دارد و پس از آن این احتمال وجود دارد که سپتیک تانک شما مسدود یا بیش از حد پر شده باشد، که هر دو خوب نیستند.

سیستم سپتیک تانک شما می تواند در سه محدوده مختلف کار کند:

 1. مخزن پر به این معنی است که در سطح پر معمولی کار می کند. این بدان معنی است که لوله های ورودی و خروجی به طور عادی کار می کنند و فاضلاب به سمت میدان جذب یا تخلیه سیستم سپتیک جریان می یابد. مخزن پمپ شده به معنای خالی ماندن مخزن نیست. هنگامی که دوباره شروع به استفاده از سیستم سپتیک خود کردید، به سطح کامل مناسب باز خواهد گشت. 

2. مخزن ممکن است پر شود زیرا با لجن مسدود شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع / فاضلاب همچنان از لوله خروجی به منطقه زهکشی جریان می یابد، اما کاغذ توالت حل نشده یا زباله ها خراب نمی شوند.

3. پر شدن بیش از حد مخزن یکی از دلایل رایج پشتیبان گیری فاضلاب است. این زمانی اتفاق می‌افتد که مخزن شما تا بالا با فاضلاب پر می‌شود، اما به درستی در ناحیه جذب تخلیه نمی‌شود. در عوض، در لوله خروجی باقی می ماند و مخزن را پشتیبان می گیرد و بیش از حد پر می کند.

 

چگونه می توان از پر شدن سپتیک تانک جلوگیری کرد؟
از آنجایی که سپتیک تانک شما همیشه "پر" خواهد بود، تمرکز اصلی شما باید بر روی اطمینان از ماندن آن در سطح بهینه کامل باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پیشگیرانه عمل کنید و به طور منظم سیستم خود را پمپاژ کنید

هر چند وقت یکبار باید مخزن خود را پمپ کنید؟ آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) توصیه می کند که هر 3 تا 5 سال یکبار سپتیک تانک خود را پمپاژ کنید تا تجمع لجن از بین برود. 

این تعداد سال به عوامل مختلفی بستگی دارد: 

اندازه سپتیک تانک. 

تعداد افرادی که در خانه شما هستند.

حجم فاضلاب و پسماند جامد که خانواده شما تولید می کند

هنگام نقل مکان به یک خانه جدید ، باید مستندات مربوط به برنامه قبلی نگهداری فاضلاب را درخواست کنید. و اگر این اطلاعات را ندارید، ایده خوبی است که فقط برای ایمن بودن سیستم را پمپاژ کنید.

اگر بین پمپاژ سیستم خود خیلی صبر کنید، ممکن است در معرض خطر تجمع لجن قرار بگیرید و در نهایت به سیستم زهکشی خود آسیب بزنید. 

چگونه می توانید بفهمید که سپتیک تانک شما پر است؟
 

چیزهایی که در زهکشی تخلیه می کنید بر سیستم سپتیک تانک شما تأثیر می گذارد. مردم اغلب موادی را در زهکشی می ریزند که خراب نمی شوند. و این ایجاد می شود!

علاوه بر انباشته شدن طبیعی در طول سال‌ها، چیزهای دیگری ممکن است برای سیستم سپتیک شما اتفاق بیفتد که ممکن است نشان‌دهنده زمان آن است که سیستم خود را پمپاژ یا توسط یک متخصص بررسی کنید.

 

شما در شستشوی توالت خود مشکل دارید یا مدام در حال پشتیبان گیری است.

اگر تمام حمام‌ها و فاضلاب‌های خانه شما به آرامی تخلیه می‌شوند یا به سختی شسته می‌شوند، این می‌تواند نشان دهد که فقط یک گرفتگی ساده نیست. ممکن است مشکل از سپتیک تانک باشد. در واقع، این معمولاً یکی از اولین علائم پر شدن سپتیک تانک شماست و باید آن را جدی بگیرید.

 

لوله های شما صدای غرغر می دهند یا به آرامی تخلیه می شوند.

غرغر کردن زمانی اتفاق می افتد که چیزی در داخل خطوط هوا را به دام می اندازد و مانع از جریان یافتن مایعات به داخل زهکشی می شود. حفره های هوا تشکیل می شود که منجر به صدای غرغر می شود.

اگرچه این یکی دیگر از علائم هشداردهنده پر بودن مخزن سپتیک است، اما چیزهای دیگری نیز می تواند باعث این مشکلات شود، مانند مسدود شدن یا گرفتگی فاضلاب شما با خاک، مو یا باقی مانده کاغذ.

 

چمن شما به طور ناگهانی چمن سرسبز و سبز رشد می کند.

این ممکن است به عنوان یک علامت عجیب از پشتیبان گیری فاضلاب به نظر برسد، اما اگر چمن اطراف سپتیک شما سالم تر از چمن اطراف به نظر می رسد، این می تواند نشانه ای باشد که زمان پمپ کردن سیستم شما فرا رسیده است. 

 

آب در حیاط شما شروع به جمع شدن می کند.

اگر متوجه سرریز شدن یا ایستادن آب در محل قرارگیری سپتیک شما شده اید، ممکن است آب سرریز شده باشد. تفاوت اصلی بین فاضلاب و آب باران ایستاده در این است که بویی با فاضلاب همراه است.

 

خانه یا حیاط شما بوی فاضلاب می دهد.

این بوها می توانند از زهکشی ها یا توالت ها بیایند و ممکن است نشان دهند که ممکن است با مخزن سپتیک خود مشکل داشته باشید. این می تواند اتفاق بیفتد اگر گرفتگی در تهویه سیستم شما گازها را به دام بیندازد.

گازهای سیستم سپتیک از متان، دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن تشکیل شده است، بنابراین اگر با بوی شدید فاضلاب مواجه شدید، ضروری است که با یک متخصص تماس بگیرید.

 

پشتیبان فاضلاب در زهکشی.

اگر متوجه شدید که فاضلاب خام در وان حمام و زهکشی دوش شما برگشت می کند، باید فوراً با یک سرویس لوله کشی یا سرویس سپتیک حرفه ای تماس بگیرید. هنگامی که فاضلاب تا این نقطه عقب می نشیند، می تواند به خانه شما آسیب برساند یا برای سلامتی شما خطرناک باشد.

 

خرابی مخزن سپتیک در هر خانه ای ممکن است اتفاق بیفتد، بنابراین با سیستم لوله کشی خود فعال باشید. اگر هر یک از این علائم را پیدا کردید، باید بلافاصله با یک لوله کش یا خدمات سپتیک تانک حرفه ای تماس بگیرید.

 

 
در صورت سرریز شدن سپتیک تانک شما چه باید کرد؟
 

اگر سیستم سپتیک تانک شما سرریز می کند، می توانید قبل از تماس با یک متخصص برای کمک، چند کار را انجام دهید.

اگر فاضلاب از زهکشی شما شروع به جمع شدن کرد، باید فوراً با یک لوله کش یا خدمات سپتیک تانک تماس بگیرید، زیرا این نوع زباله ها بالقوه خطرناک هستند.

  1. تمام آب خانه خود را خاموش کنید و تا زمانی که به موقعیت دسترسی ندارید از استفاده از آن خودداری کنید.
  2. سطح آب میدان تخلیه خود را بررسی کنید. اگر در نزدیکی سیستم سپتیک شما آب ایستاده وجود دارد، ممکن است به دلیل سیل باشد.
  3. نکته حرفه ای : اگر آب راکد نمی بینید، می توانید سطح آب را با استفاده از پروب خاک تعیین کنید. شما به دنبال آزمایشی هستید که نشان دهد سطح آب از بالای تانک سپتیک بالا می رود.
  4. شرایط آب و هوایی فعلی را در نظر بگیرید و اینکه آیا ممکن است در یک میدان تخلیه بیش از حد اشباع نقش داشته باشد. آیا در چند روز گذشته بارندگی زیاد بوده است؟ اگر این دلیل است، باید یک یا دو روز صبر کنید تا ببینید آیا این وضعیت را برطرف می کند یا خیر. اگر نه، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تماس بگیرید.
  5.  اگر سپتیک تانک شما سرریز است، همیشه باید با متخصصان تماس بگیرید. با این حال، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا زمین خشک شود تا آنها بتوانند وضعیت شما را کنترل کنند. گل و لای و سایر زباله‌ها می‌توانند وارد مخزن شوند و در صورت پمپاژ آن در زمانی که زمین خیلی مرطوب است به مخزن شما آسیب برساند.

 

مزایای نصب فناوری تشخیص آب تجاری چیست؟
تعمیر و نگهداری منظم همیشه ایده خوبی است، اما فناوری تشخیص آب می تواند مفید باشد، به خصوص اگر مخزن سپتیک شما در نزدیکی گاراژ یا داخل زیرزمین شما باشد. سیل یاب به شما در مورد نشتی آب یا حتی پساب فاضلاب هشدار می دهد.

حسگرهایی را در کنار توالت خود اضافه کنید تا سرریزهای ناگهانی یا نزدیک سینک را تشخیص دهید. اگر یک مخزن سپتیک در زیرزمین یا نزدیک گاراژ خود دارید، یک حسگر آب ممکن است بتواند به جای چندین روز پس از پشتیبان گیری فاضلاب، در صورت وقوع هر گونه سرریز به خانه شما را در زمان وقوع هشدار دهد.

سنسورهای سیل می توانند به شما کمک کنند تا مکان دقیق محل نشتی را مشخص کنید.
برخی از سنسورهای سیل هشدارها را مستقیماً به دستگاه هوشمند شما ارسال می‌کنند تا به محض وقوع نشت به شما هشدار دهند، بنابراین می‌توانید قبل از بروز هرگونه آسیب پایدار، آن را برطرف کنید.
شما می توانید یک سنسور را در مناطقی از خانه خود قرار دهید که دسترسی به آنها دشوار است برای تشخیص پشتیبان فاضلاب که در غیر این صورت ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.
 

تصویری از خانه ای که نحوه عملکرد سپتیک تانک ها و مزارع شستشو را توضیح می دهد
 

اگر سپتیک تانک شما خیلی سریع پر می شود چه کاری می توانید انجام دهید؟
 

اگر به نظر می رسد که سپتیک تانک شما خیلی سریع پر می شود، چند دلیل وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد که نشان می دهد چرا مخزن شما پر می شود و چه کاری می توانید انجام دهید تا از بروز این مشکلات در وهله اول جلوگیری کنید.

 

مخزن مدام با آب پر می شود.

اگر سیستم سپتیک شما کار می کند، مایع اضافی را به میدان شستشوی تعیین شده تخلیه می کند. با این حال، اگر در مخزن آب بیشتری نسبت به تخلیه آن وجود داشته باشد، آب اضافی حل شدن مواد زائد جامد را دشوارتر می کند. در نهایت، زباله های جامد را می توان به لوله های توزیع فشار داد و باعث انسداد می شود. یا آب اضافی می تواند از حد معمول در مخزن بالاتر رود.

با سنسورهای سیل ADT، خانه خود را از آسیب آب در امان نگه دارید. اگر حسگرها نشت را تشخیص دهند، یک هشدار زنده به دستگاه های هوشمند خود دریافت خواهید کرد. سنسورها را در هر جایی که سیل رخ می دهد، از زیرزمین تا زیر سینک آشپزخانه خود قرار دهید.

سوالات متداول در مورد سپتیک تانک ها


اگر سپتیک تانک من بیش از حد پر باشد می توانم دوش بگیرم؟
اگر سپتیک تانک شما بیش از حد پر است، باید از دوش گرفتن یا آب جاری خودداری کنید. آب حاصل از دوش شما به داخل سپتیک تانک می رود، بنابراین سپتیک تانک بیش از حد پر می تواند منجر به ذخیره فاضلاب شود.

شایع ترین علت خرابی سپتیک تانک چیست؟
اگر سپتیک تانک ها را به درستی نگهداری نکنید، از جمله پمپاژ هر 3 تا 5 سال یکبار، ممکن است خراب شوند. سایر خرابی های رایج به دلیل انسداد در لوله ها یا نشت آب اضافی به سیستم سپتیک است.

آیا می توانید هنگام پمپاژ سپتیک توالت را شستشو دهید؟
قبل از استفاده از توالت هنگام پمپ سپتیک تانک، باید با متخصصان لوله کشی مشورت کنید.

هر چند وقت یک بار باید سپتیک تانک خود را سرویس کنم؟
اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به پمپاژ سپتیک تانک خود دارید به اندازه مخزن، تعداد افراد ساکن در خانه، تعداد دفعات دوش گرفتن یا شستشوی توالت و میزان تجمع مواد جامد در مخزن بستگی دارد. یک خانوار با یک یا دو نفر که بیرون از خانه کار می کنند ممکن است نیازی به شستشوی خانه خود به مدت پنج سال نداشته باشند، در حالی که یک خانواده چهار نفره ممکن است نیاز به شستشوی سیستم سپتیک هر سه سال یکبار داشته باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 520
  • بازدید کلی : 1,131